10.12.2009 ob 11:04

Še malo o otoku pred Izolo

Pojdi na komentarje

Ah, ta nostalgija! V ponedeljek sem v Primorskih novicah opazila članek z naslovom: “Kam je izginil otok pred Izolo?” Pa sem se spomnila, da sem problematiko otoka izpostavila kot prvo temo tega bloga.

Članek v časopisu govori o tem, da bi morali z materialom, ki so ga pridobili z vrtanjem predora  Markovec, narediti otok. Lapor je kamnina, ki jo pri gradnji predora največ izkopljejo. Problem je v tem, da bi se v morju raztopila in tako bi otok potonil.

Najbolj zabavna pa se mi zdi izjava Brede Pečan, ki očitno ne verjame v topljenje laporja. Za časopis je povedala: “Vse se da. V Tokiu imajo letališče na smeteh.” Upam, da je imela v mislih prenesen pomen. O tem letališču ne vem ničesar, ampak si mislim, da niso uporabili samo organskih odpadkov, ampak so vso zadevo dobro premislili.

Zavedam se, da imajo take ideje in izjave politične in finančne interese. Vseeno se mi zdi dobro, da se ljudje zavedajo sprememb, ki bi jih tak objekt vnesel v naše plitko morje.

otok

Skrivnostni Izolski otok.

  • Share/Bookmark


25 komentarjev

  •   robert
    10.12.2009 13:40

    Vse se da. Samo dobrega organizatorja, ki bi znal prepričati, da je to dobro za vse. In se bo našel prej ali slej teamski igralec, ki bo pometel z nekimi egoističnimi materialisti.

  •   peropero
    10.12.2009 13:45

    res otok bi prinesel veliko sprememb v naše morje… predvsem veliko novega morskega življenja…

  •   samoen
    10.12.2009 13:50

    Strinjam se s tabo glede laporja.
    Ta otok obstaja, pa sploh ni edini :)
    http://planetapex.blogspot.com/2008/01/3-amazing-garbage-islands.html

    lp

  • O tem letališču je govorila: http://en.wikipedia.org/wiki/Kansai_International_Airport

  • badabum  badabum
    10.12.2009 14:21

    letališče na smeteh je realnost. http://planetapex.blogspot.com/2008/01/3-amazing-garbage-islands.html

    Brede rajš ne komentiram.

  • Hvala za strani o letališču!

    Samo še vedno si mislim, da jih ne bi zanimalo ne življenje v morju in na otoku, ampak samo kako donosna je lahko taka konstrukcija.

  •   Oskar
    10.12.2009 15:22

    Bila je odbita vlada,ki je pač imela odbite ideje.

  • Otok pred Izolo je popolnoma izvedljiva zadeva in vsi argumenti proti slonijo na trhlih temeljih pa naj bodo to politični,ekološki ali finančni.

    Jaz sem ZA otok.

    lp Izolan

  •   Tomaž
    10.12.2009 16:11

    Tudi jaz bi bil zelo zelo vesel otoka pred Izolo.

    Žal bodo material iz predora očitno raje vozili nekam v notranjost;(

  •   robert
    10.12.2009 16:16

    Itak bo otok donosen. Mora biti. Turizem, prepoznavnost, … Nekateri se obnašate, kot da so živali bolj pomembne kot ljudje. Mogoče ne bo za kakega raka, ki se ne bo pravočasno umaknil. To bo pa tudi vse. Za preostale živali, pa bo več prostora. Matematika. Večja bo površina za plavanje ter lazenje po tleh morskega dna. Naj narišem? Površina morskega dna se poveča drastično.

  •   robert
    10.12.2009 16:26

    Najbolj me pa zvije, ko neki kvazo zeleni pametnjakoviči ovirajo civilizacijo. Da ne omenjam nekih varovancev naravne in kulturne dediščine, ki se jih je razpaslo v udobnih stolčkih na negospodarstvu oz. javnih upravah. Seveda morajo opozoriti nase da si zaslužijo svoj kruh. Res preziram take. Zaščita mačk, psov, pajkov in ostalega mrčesa, ne bo imela in ne sme imeti prednost pred zascito ljudi. Kaj pa delovna mesta, kaj pa razvoj, kaj pa čiste tehnologije… Naravovarstveniki pa bi lahko pred začetkom del izpraznili in rešili vse školjke, rake ter ostale prebivalce morskega dna. Tako bi bili vsi zadovoljni.

  • badabum  badabum
    10.12.2009 16:28

    zadnja ideje so sicer bluzile o večih otokih, ne le enem.

    poveča se obseg obale, površina dna se zmanjša.

    očitno si morjo eni res narisat. ;)

  •   robert
    10.12.2009 16:30

    DA POENOSTAVIM. SEM ZA OTOK. NEPREKLICNO. NAJ SE ZAČNE TAKOJ, LETOS. NAJ ŽIVI TURIZEM TER KVALITETA LJUDI V SLOVENIJI. MANJ PSIHIČNIH BOLNIKOV, MANJ BOLEZNI, …

  • badabum  badabum
    10.12.2009 16:33

    dam domači naslov pa mi prideta tole osebno razložit?

    blow me. pa nehi CAPS uporabljat, te zarad tega nihče čist nč bolj ne upošteva.

    lubčka :*

  •   robert
    10.12.2009 16:41

    badabum, Površina dna je odvisna od globine morja ter površine otoka, ki gleda iz vode. Tudi kot nasutja je pomemben. Od tega je odvisno ali bo več morskega dna ali manj. Če je to res pomembno naj naredijo otok temu primerno oblikovan. Kaka riba bo morala zmanjšati hitrost in obviti otok. To pa je tudi vse. Si bo pač okrepila mišice, da bo boljša za na krožnik. ;-)

  •   robert
    10.12.2009 16:45

    Ojoj, to je blog biologinje. Haahahahhaha. Jao jao, to bi bil zanimiv pogovor ob kavi. Me zanima, če profesorji upoštevajo tudi ljubezen do ljudi in poglabljajo sočutje do lastne vrste ali le do pajkov in ostalih živali?

  • badabum  badabum
    10.12.2009 16:57

    poglej robertek, saj vsi razumemo, da ste nekateri osamljeni in se počutite zavržene s strani soljudi in zato zafrustrirano sekate po okolici, ker se vam zdi čudno, da vas nihče ne povoha. resda nam je zate istočasno popolnoma vseeno, a to je že druga zgodba. ne sekiraj se, mamici si gotovo ful fejst.

    pa mal fizikalno-matematični priročnik prečitaj. začni s geometrijo. fun stuff, ti bo všeč, enačbe te ne ignorirajo. ;)

  • Če bi bilo po moje, so dubajci amaterji.

    Za začetek bi ob tistih par kilometrov skalnate obale (Tiste navožene skale so največja sramota slovenske obale. Ne vem, kdo je odgovoren za to, a bil je totalen zločinec, brez konkurence, ki je hotel uničiti slovenski morski turizem, na račun hrvaškega. Morali bi mu soditi, pa čeprav posmrtno.) navozil ene 50-100 tankerjev kremenčevega peska. Kdor je bil kdaj v Loret de Mar-u v Španiji, ve, kako izgleda 2km dolga in 300m široka plaža iz kremenčevega peska. Nič posebnega, samo 50000 ljudi se da gor spraviti.
    Nasul bi ene 300m daleč v morje, da bi bila gor tudi parkirišča, drevored, sprehajališče, senčniki, ležalniki bifejčki, lesene restavracije, slani ogrevani bazeni, tobogani v morje … po celotni dolžini. Julija bi se za 2 meseca spravil prekopavati glavno cesto ob obali in obvoz speljal kar skozi parkirišča, da bi prestregel vse, ki bi šli sicer na Hrvaško. Investicija bi se povrnila v par letih.

    Rob plaže bi bil različno oblikovan – v obliki malih zalivčkov, postopno ali hitro spuščanje proti dnu, … . Voda je tam globoka že več metrov, tako da se da napraviti marsikaj. Pa tudi sluzi bi bilo manj, kot pri v sedanji konfiguraciji priobalnega dna, saj strma obala odplavlja, položna pa naplavlja.

    V glavnem, če ste to prebrali, se pripravite. Budilka bo vsak čas zazvonila.
    LP,
    Igor

  •   robert
    10.12.2009 17:07

    badabum, sem takoj zaslutil, da si še mlad provokator, ki ga briga za tematiko. Ponavadi se s takimi ne menim in se tudi tokrat ne bom. Zadeva zaključena. Škoda časa. Samo upam lahko, da taki, ki gledajo Hribarja in podobno slo medijsko nesnago, ne bodo, ko odrastejo na kakih vidnih, pomembnih mestih. Ok, zastopim, mogoče ti je všeč blogerka in bi rad naredil vtis, samo dvomim, da s takimi potezami. Aja, ali si pa kak naravovarstvenik, ki je bolj papeški od papeža, ki interpretira svoje področje izkrivljeno. Lubčka pa dajej komu drugemu. Čaučiiii.

  •   komentart
    10.12.2009 17:29

    Tisti otok na japonskem se stalno pogreza, ves čas morajo vstavljat distančnike in pumpat beton, je čista stroškovna polomija.

    Posegov v okolje je itak preveč, zato otok ni potreben. Robert ima pač srednjeveško dojemanje sveta, blagor ….

  • Verjetno se da otok ali več otokov narediti tako, da bi bili kljub invazivnosti v okolje tudi doprinos okolju. Vsekakor bi tudi brez dodatnih turističnih mašil lahko bili zanimivi za ljudi. Ampak, če bi kdo pogledal na povezavo starega zapisa o tej temi, bi videli, da imajo v interesu samo povečanje marine.

  • Otok, ali ne otok, sploh ni vprašanje. Najprej izkoristimo tisto, kar že imamo!!!

    Lloret de Mar
    http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&q=&vps=2&jsv=193c&sll=37.0625,-95.677068&sspn=38.554089,67.587891&ie=UTF8&geocode=FeFFfAIdYHMrAA&split=0

    Med Koprom in Izolo je 5 km obale povsem neizkoriščene. Same skale.
    Okrog Pirana tudi. Katastrofa za turizem, primerljivo z ostalimi slovenskimi plažami, ki so povečini betonske ali povsem divje.

    Povprečni valovi ob mirnem morju so v Lloretu visoki nekje 2m, ob neurju do 4m, a jim plaže še ni odplaknilo, kakor ne bi tudi naše (da ne bi slučajno kdo mislil, da bi kaj takega zmogli naši mikro valovi ob neurju).

    Dejansko bi se dalo spodaj nasuti poceni jalovino, preko pa 2m na debelo kremenčev pesek premera 8-10mm. Seveda bi parkirišča imela spodaj lovilce olja, bifeji, wcji, restavracije, tuši, … bi imeli spodaj kanalizaciijski sistem, ki bi se stekal v centralno čistilno napravo za vso plažo. Slana voda bi se črpala na vrhove toboganov, ki bi polnili bazenčke – voda bi tekla čez rob bazenov v drug kanalizacijski sistem z drugo čistilno napravo. Parkirišča bi bila pokrita z lahko srebrno mrežo (primerljivo s protitočno), ki bi preprečevala pregrevanje parkiranih avtomobilov. Vmes bi bil lahko še komunalno urejen kamp.
    Zalivčki plaž bi lahko bili tematsko urejeni – džungla, puščava, palme, …
    5km dolg in ene 300-400m širok nasip bi moral zadostovati za vse našteto.

    Istrska cesta … ja pa kaj še … http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&q=&vps=3&jsv=193c&sll=41.698712,2.843013&sspn=0.017784,0.033002&ie=UTF8&geocode=FekCtwIdY4XRAA&split=0
    med Koprom in Izolo … OK, nekam globoka voda je tam, ampak od Izole, okrog Strunjana do Pirana je pa bolj plitvo. Vsekakor za naštudirat zadevo.
    Lp,
    Igor

  • badabum  badabum
    11.12.2009 08:54

    30 km obale, vi bi se šli pa masovni turizem?

    lol. navdušujoč optimizem. srečno! ;)

  • igo: Mislim, da se Španske in Slovenske obale ne da kar tako primerjati. Saj je med njima veliko razlik (vodni tokovi, globina dna, oblika obale,…).

    Se strinjam z badabumom, Slovenija ni kraj za masovni turizem. Bi se pa moralo več delati na ohranjanju naravnih znamenitosti, saj je to nekaj kar v svetu izginja. Dober primer ohranjanja narave in večanja turizma je Egipt, kjer se ribe v morju varuje, da si jih potapljači turisti lahko ogledujejo.

  •   robert
    11.12.2009 13:56

    Bravo Igo. Dobro si se poglobil.
    To delajo po vsem svetu. Skoraj cela azurna obala bo taka. Ne verjamete? Zapeljite se do Monaka ter glejte projekte nasuvanja peska.
    Samo dober organizator je potreben, ki najde team interesnih ljudi. Interes pa imamo takorekoč vsi. Ok, pustimo hijene, ki bodo rovarile potem, ko bo vse narejeno. Še poseben interes pa imajo hotelirji, država, podjetniki, domačini … Dvignila se bo cena vsega na obali. ENEGA ŽUPANA ZA CELOTNO OBALO, KI IMA VIZIJO.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !