22.06.2010 ob 11:18

Prepovedan vstop

Pojdi na komentarje

Običajno ne izkoriščam bloga za sproščanje jeze in ostalih negativnih čustev, imam druge kanale, da počistim nesnago, ki se nabere v glavi. No, pa začnimo….Kolikor sem informirana, v Sloveniji ni zakonsko prepovedan vstop psom v trgovine. Kjer so nalepke, da nočejo psa v trgovino, spoštujem nalepko in niti ne izziva. Če ni nalepke, pa si razlagam, da lahko pes pospremi lastnika.

Včeraj sem imela z eFetom ponovno sprehod po urbanem okolju (beri Novi Gorici). Rada bi vzgojila psa spremljevalca, ki me bo spremljal v večini vsakdanjih situacij. Na poti do centra greva mimo veliko trgovin in večina ima oznako, da ne želijo psa v svojih prostorih. Pekarna Kukaj pa se s tem znakom ni opremila. Že pred vrati sem si pripravila točen znesek za izbran izdelek in vstopila v popolnoma prazno pekarno. Prodajalka pa jasno:”Gospa zvežite psa zunaj in pridite nato kupiti kar imate namen.”

V trenutku tega stavka so se preselili, z mesta moje najljubše pekarne, na mesto najbolj osovražene. Prvič psa, ki nima niti 4 mesece ne bom puščala samega, drugič pes je bil čist in se lepo obnašal. Mislim, da znajo kakšni osebki človeške vrste prinesti več umazanije, bakterij in še kakšne nesnage v prostor kot pes. Samo nekaj mi pa ni jasno, če imajo toliko strank, da lahko še izbirajo komu bodo postregli, ali res ne zaslužijo dovolj za eno nalepko “Prepovedan vstop psom”?

Slika izposojena, link dodan.

  • Share/Bookmark


29 komentarjev

  •   Urska
    22.06.2010 11:27

    Si sigurna, da psom ni prepovedan vstop v trgovine z zakonom? Jaz sem tudi enkrat hotela v pekarno (ki nima nalepke), pa je rekla, da je problem zaradi inspekcije.
    Je pa cisto od cloveka odvisno, ponekod te spustijo notri celo tam, kjer nalepka dejansko je – ponekod pa ti tezijo, ceprav ni nalepke (pa v trgovine s hrano se razumem, ampak drugod pa…). Smesno se mi tudi zdi, da v Italiji v nekatere nakupovalne centre smes it s psom, v druge pa ne :)

  •   Urska
    22.06.2010 11:28

    Aja ali pa, da te v nekatere lokale niti na vrt ne spustijo s psom, v druge pa gres lahko celo notri in imas psa pod mizo (in to celo v gostilne in restavracije).

  • Poznam super gostilne, kjer dovolijo pse. V Qulandijo v Novi Gorici grem tudi brez problema s psom. Pa še vedno sem mnenja, da nalepka ni tako draga in je med boljšimi rešitvami. In ne, zakonsko ni prepovedano.

  •   Urska
    22.06.2010 11:40

    Aja pol je cisto od njih odvisno, ali dovolijo psa ali ne? Zakaj se pa pol vedno na inspekcijo zgovarjajo? Zakaj v enih centrih so lahko psi, v drugih pa ne, tudi pri nas?
    Zanimivo :) bi blo treba kaksnega pravnika vprasat :)

  •   sibila
    22.06.2010 11:47

    Ja, zakonsko ni prepovedno, da pes ne bi smel vstopiti kam, je pa od lastnikov odvisno ali to dovolijo…Tudi jaz spoštujem nalepke, če kdo pač ne želi psa v svojem lokalu/itd. , potem tako tja nimam želje iti.
    Mene so pa nazadnje zelo, zelo razjezili, ko smo želeli v slaščičarno, ni bila opremljena z nalepko in sem lepo vljudno vprašala ali lahko gre Mimi z nama noter, pa je natakar vprašal kako je velika.
    Sem mu samo odvrnila, če sprejemajo pse ali ne? Če ja, ja, ok, če ne pa pač ne, ampak da mi bo določal po velikosti psa, tega pa se res ne grem…

  • Jaz rešujem te težave s filozofijo: kjer so ljudje, je neprimerno okolje za psa.

    In temu primerno ljudem to tudi povem in po potrebi argumentiram, psa pa ne vodim v nobene lokala.

    :D

    Ej, vrt je pa nekaj drugega … tam slabe človeške vonjave vseh vrst razvodenijo.

  •   NoMercy
    22.06.2010 13:16

    pes pač NI človek :)
    In psa ima njegov gospodar / sprehajalec zaradi sebe :) (če ga ima kdo za mene naj se ne sekira kaj bom s tem psom počel).
    Ne razum pa , zakaj nihče ne gre s psom v pasje zavetišče na pijačko, po nakupih … :)
    Čudno pa se mi zdi, da tip, ki ima po difoltu tiča v hlačah le tega ne tišči vsaki babnici v družbo :)

    pred dnevi smo se pri chefu udarili na podobno temo :)
    http://chef.blog.siol.net/2010/05/26/v-piazzo-nikarte-s-psom/

  •   sibila
    22.06.2010 13:23

    No, meni pa kontra filozofija zelo prav pride kdaj… :)
    Sploh primerno je kadar smo kje na dopustu v tujini, zaradi sonca psov ne gre pustiti v avtomobilu in je zelo fajn, da lahko gredo kdaj zraven.
    Včasih zna biti tole zelo priročno.
    Letos na Bavarski nismo imeli nobenih problemov, obe sta bili zelo dobrodošli povsod in doživeli nismo prav nobenega slabega komentarja na račun psov. Še več, večino ljudi sta nasmejali in navdušeno so ju fotografirali. Predvidevam pa, da zna vsak lastnik psa z zdravo pametjo sam presodit kdaj in kam vzeti psa s seboj, ter se obnašati seveda tako, da ne moti ostalih s svojo ali pasjo navzočnostjo. :)

  • NoMercy: saj tudi človek ni vedno človek in so ljudje, ki so daleč od tega, da bi bili ljudje.

    Kaj je tipično za človeka? Da se ne obvladuje? Da ravna po impulzivnosti? Da je nestrpen do vsega drugega ali drugačnega, kot želi in pričakuje …

    Hej to so teme za razmišljanja, ki jih ne more zaključiti “ego sum”. NoMercy, bilo bi zanimivo, če bi živali usposobili na tvoj način “ego sum” – KAR SPLOH NE BI BILO TEŽKO. Bi bile zato bolj človeške, ker jim bi vcepili človeške slabosti? Ali bile v razmerju 1:1 le bolj uspešne?

    Kakorkoli razmišljamo, je sobivanje prilagajanje in ne egoizem. Uspešnost enega samega – kaj je res tako veliko ljudi, ki so samozadostni ali je le veliko občutkov o samozadostnosti egoizma (in egoistov).

    Živali ljubijo, pripadajo, se plodijo in razmnožujejo, čutijo in trpijo – NO, NoMercy, ko si že tako ponosen na nič: NAPIŠI ENO SAMO POSEBNOST ČLOVEKA, KI JE ŽIVALI NIMAJO.

    Postaviš bitja v drugo in drugačno okolje, pa se bo rangiranje uspešnosti zlahka spremenilo. Podgane nas brez naše tehnične superiornosti zložijo v vrečo po hitrem postopku par generacij. Običajen ključ trajne spremembe neke lastnosti je petdeset generacij – zdaj pa računaj z izjemnostmi delovanja desetih (najbrž manj) vulkanov, ki zalagajo ozračje s pepelom.
    In ne zaleti se z inteligenco, ki je v vrsti variabla – včasih povsem nepomembna.

    Nimamo vzroka, da se počutimo brezmejno superiorno.

  •   NoMercy
    22.06.2010 14:42

    @ Niko: npr. ljudje naredimo okolje “urbano” – po meri človeka za ljudi (in tudi živali) :) – zna to katera žival?
    ————————————————-
    ni moj pristop, da mora biti žival socializirana – ampak da je človek socializiran in “urban” vsaj do te mere, da se zaveda, da ima on/a svoje živalske ljubljenčke za SEBE ne pa za DRUGE!!

    Tukaj mi je sibila zelo vmesna s svojim pristopom: “Predvidevam pa, da zna vsak lastnik psa z zdravo pametjo sam presodit kdaj in kam vzeti psa s seboj, ter se obnašati seveda tako, da ne moti ostalih s svojo ali pasjo navzočnostjo.”
    ———————————————————-
    Kot soprebivalci na zemlji gremo vedno lahko v “goste” k drugim bitjem in rastlinam :) Torej ljudje k živalim.

    Moja superiornost se bo nehala, ko si bo prva opica z mojim skalpom pokrila svojo golo rit :)
    Do tačas pa bom zagovarjal, da naj se živali_ljubci družijo na svojem, s svojimi ne pa na tujem z drugimi :) Predvsem pa naj se ne počutijo užaljene, zapostavljene … če so odklonjeni njihovi živalski spremljevalci.

  •   Jean
    22.06.2010 14:54

    I take my dog(s), especially Bamm Bamm, lots of places but I would never try to take one into a grocery store or bakery, sign or no sign. Restaurants are different. Maybe it’s illogical, because both are places where food is sold, but for some reason it would never occur to me to take a dog with me to buy bread, pastries, or groceries, even though they go with me all the time to cafes and restaurants, including inside the eating area where the owners allow it (many places). BB also regularly goes with me to the bank, even though there’s a “no dogs” sign–I asked once if he could accompany me, they said yes, and ever since he’s a regular.

    There’s a Kukaj here in Sežana that I go to frequently, almost always with Bamm Bamm because our frisbee training field is close by. I park him outside, by my own choice, out of consideration for other customers as well as the bakery owners/workers. Again, maybe it’s illogical, but a dog lying quietly and practically unnoticed under a corner table in a cafe is less likely to offend people who don’t care for dogs than one standing in the middle of a bakery. Don’t be too hard on Kukaj. ;) Not everyone appreciates having a dog around, we need to consider the feelings of others.

  • Jean, se strinjam, da je potrebno upoštevati druge ljudi in jim ne vsiljevati psa. Zato sem pa vesela, da dajo tisto nalepko gor. Fjodor še ni pripravljen na čakanje pred trgovino in še nekaj pred trgovino, ga ni bilo mogoče pustiti. Nekje izven vidnega polja pa ga še ne morem pustiti.
    Pač vsakdanji psi ne smejo v pekarno. Kaj pa pes vodnik slepe osebe?

  • NoMercy: tokrat boš najbrž razumel šele, če ti napišem nauk, ki sem ga dajal svojim otrokom, ko so bili še majhni, omejenio razumeli so pa že:

    “Za naju z mamo ste sončki in največ vredni, za vse druge ljudi ste pa le navadni otroci!”.

    In to je bistvo – pa naj gre za ljudi, živali ali premoženje: Čustvena vrednost je posebna kategorija, tržno vrednost pa ima le v toliko, da te lahko kak egoistek zaradi tega poskuša okrog prinesti (ali izsiljevati).

    Malo si pa naj v ta okvir vsak napne svoje platno in vsak in platno nariše sliko.

    :(

  •   Mirella Cagliari
    22.06.2010 17:27

    Imam dva labradorca,da ne rečem moža in ženo,ljudje pravijo,da sem jih počlovečila.Z menoj potujeta po vsej Evropi,največ pa po danskem,Nemčiji,Švedska.V večino lokalov,hotelov itd ju sprejmejo brez pripomb.Seveda pa sta socilizirana in opremljena vsaj s haltiyem če nista na povodcu.Obnašanje Slovencev do živali je katastrofalno,vso jezo ki se nam je nakopičila zaradi nesprejemljive politike stresajo nad živalmi.
    Takšno obnašanje me jezi in vedno,ko mi kdo kaj reče v zvezi s psi se obrneva z možem in obema psoma in odidemo.Če ne sprejemaš mojih prijateljev ne sprejemaš mene in tudi ni vredno da bi kupovala tam.
    V Lj in Pi res ne morem v vsako trgovino,toda ponekod pa ni problem,tudi pri frizerju me počakata brez pripomb prisotnih.
    Veliko sreče z vašimi ljubljenčlki

  •   Matic
    22.06.2010 17:38

    Pa ne moreš dat psu ime Fjodor no…

  •   Peter
    22.06.2010 17:44

    Lastniki psov ne pomislite na ljudi ki se psov bojijo, puščate jih pred lokali ,v lokalih na poti, v parku itn. neprivezane na vrvico. Kdor ima s tem težave ni enostavno, če pa s strahom nimate težav pa poizkusite na ta način:
    Moški v spremstvu žene, ki vodi velikega psa kot tele pravi ,”saj ne bo nič naredil”, pa mi pes nasloni tace na prsi. Reagirati je potrebno hitro in roke nasloniti na prsi njegove žene in reči, saj ji ne bom nič naredil.
    Pa lep pozdrav.

  •   Bučman
    22.06.2010 22:04

    Za lastnice in lastnike psov bi bilo bolje, da vodijo v lokale svoje otroke. Počlovečene “življenjske sopotnike” pa naj pustijo tam kamor sodijo. Če spi poleg vas v spalnici še ne pomeni, da morajo ostali obiskovalci gledati vašega cucka med kosilom.

  • Bučman: Mislim, da se nekateri psi obnašajo lepše od nekaterih otrok.

    Peter: Zelo se zavedam, da nekateri ljudje ne želijo psa v bližini in to tudi upoštevam na vseh sprehodih po mestu.

    Matic: Seveda lahko :) in so tudi bolj nenavadna imena.

    Mirella: Se čisto strinjam s tvojim komentarjem.

    Niko: Ta nauk si bom pa poskušala zapomniti. Pride prav v različnih situacijah.

  • Ja,ja,nalepke so hudič. Sploh te,ki označujejo prepoved vstopa v objekte. Pa nalepke za uporabo avtoceste, pa nalepkice, ki prepovedujejo poljnjenje poštnih nabiralnikov in še
    in še vse mogoče nalepke. Živimo v svetu, kjer tempo življenja določajo nalepke. Odprto
    do-nalepka. Pazi,stopnica-nalepka. Voda ni pitna-nalepka. Objekt varuje-nalepka. Ampak
    ljubitelje psov zanima samo ena nalepka- vstopiti da ali ne. Kaj pa, če v prostoru sedi
    nekdo, ki je alergičen na pasjo dlako? Ali pa se psov boji?Pa majhni otroci?Ali pa………….
    no ja,lastnik psa, ki ga je zaradi uvidevnosti do drugih pustil doma. OOOOO, tako hudo pa
    že ne more biti, kajne? Sem ponosni lastnik kače,ki je vsaj tako čista kot pes. In ker mi
    nobena nalepka ne prepoveduje vstopiti v objekt, lahko mirne duše zakorakam med
    zgoraj naštete skupine boječih ljudi……ha ha ha ha. Nič bat, saj bom kačico privezal…..
    ooo ha ha haha ha ha ha. Priporočam vsem lastnikom raznih restavracij, čajnic, barčkov
    in tako naprej, da takoj pristopijo k izdelavi nalepk za vse domače živalce…ne boste rabili
    dragih slik, tepihov,prtov,okraskov……kajti vse bo polepljeno z nalepkami.
    Hov,hov….Mile

  • varvara pravi, ” Mislim, da se nekateri psi obnašajo lepše od nekaterih otrok.”!?

    že, že, tudi pa tudi misslim, da se nekateri psi obnašajo lepše od nekaterih lastnikov …

    torej praviš, da šteje le mnenje lastnika trgovine – ne pa tudi drugih strank? sedaj je trgovina na tvoji črni listi, sicer pa bi bila na črni listi par drugih nepasjeljubnih strank

  • Mirella Cagliari pravi,”Obnašanje Slovencev do živali je katastrofalno,vso jezo ki se nam je nakopičila zaradi nesprejemljive politike stresajo nad živalmi.”

    kakšna bedastoča! kakšno zvezo ima to s politiko? ti povem mojo skušnjo? sosedov cucek laja od 9h do 5h ko je sam doma (v bloku!) in nobena politika nima nič s tem da gre vsem ostalim v bloku na živce…

  •   sibila
    23.06.2010 08:30

    Mislim, da vsi malo pretiravamo in bi morali biti bolj strpni…
    Mene ne motijo niti vreščeči malčki, niti lajajoči psi…ponavadi. :) Pa kaj, pač kdaj zalajajo, otroci zakričijo, pade dlaka na mizo, se polije sok, …
    Vse to je pač življenje in, če bi pričeli s tem kaj koga moti bo seznam neskončno dolg, ker bo vsak našel kaj oz. najbrž cel kup reči.
    Življenje je veliko prijetnejše, če ne iščemo in ne gledamo samo motečih stvari, se z njimi sprijaznimo in nasmejimo.

  • Hja, 100% dam prav Bucmanu. Danes ste nekateri ljudje cisto prevec odklopljeni od soclovekai in potrebujete nekega drugacnega zivljenjskega sopotnika, ki vam ne bi drzal ogledala. Prirocno. Potem pa poclovecujete pse, macke in ostale zivaljske ljubljencke, s tem jih pa tudi forsirate v vse mogoce druzbe in posiljujete okolico in obremenjujete tudi tiste, ki imajo drugacno mnenje. Vcasih to ni bil trend, danes pac je; ampak tako kot kajenje v lokalih, ko so kadilci vdirali v pravice nekadilcev… Vidite analogijo?

  •   sibila
    23.06.2010 08:34

    Torej; čisto isto kot mi želimo pse povsod, nekateri pač psov ne želijo nikjer. Zato pa se tudi sama zavzemam za nalepke in spoštujem, če kdo v svojem objektu ne želi psov. So pa taki, ki jih z veseljem sprejemejo. In tako se lahko vsak sam odloči.
    Življenje je pač vedno sestavljeno iz kompromisov in kar je nam pri srcu, nekomu drugemu ni in tega niti ne razume. Zato pa se naj vsak sam odloča in gre tja, kjer se počuti dobro. :)

  •   NoMercy
    23.06.2010 08:45

    Le zakaj za boga milega pasjevodci / lasniki ne hodite v pasje hotele, zavetišča … ???
    Zakaj ljudem vsiljujete svojo kosmato in slinasto žival??? Če ste vi še na nivoju živalske vrste ne postavljajte nas, ki se gremo človeško vrsto, na vaš imenovalec !!
    (p.s. sam imam že petega psa, z dvema sem oddelal šolanje – pa psa peljem (če že) na vrt lokala v tak lokal, ki ima od miz oddaljen kot in posebno pot do tega kota in kjer tisti čas ni drugih obiskovalcev. )
    Ko pa grem sam po nakupih, na pijačo grem pa sam. Brez psičke.

  •   Nanook
    23.06.2010 20:18

    Heh, saj jaz tudi ne hodim v vrtce na kofe, ker so mi pač froci totalno antipatični in zoprni in nevemkajševse, tanevzgojeni seveda, ki jih je itak večina… Pa na žalost nisem še videla nalepke, ki bi jim prepovedala vstop.

  • [...] To so psi, ki se ukvarjajo z vsaj eno kinološko disciplino, se znajo obnašati v mestu, so čisti in urejeni. Vse to po zaslugi lastnikov, ki jih vzgajajo v urbane pse, take ki se problemom raje izognejo kot vmešajo. In o takih sem pisala v prejšnji objavi, ampak če nekdo noče tudi ne bo razumel. [...]

  • Boštjan, živali so pri marsičem bolj človeške od človeka: celo občutek za poštenost in krivico številni imajo. Številni ljudje pa tega nimajo.

    Po čem ti določaš človečnost? Po egoizmu?

    Ne, ne sploh ni tako preprosto, če si pripravljen objektivno porazmisliti.

  •   Maja
    7.06.2014 14:26

    Tudi sama sem bila danes zelo razočarana nad pekarno Totaj v Mariboru (na Teznem), kjer so me kljub temu, da na vratih nimajo nalepke, da je psom vstop prepovedan, nagnali ven, zelo neprijazno. Kljub temu, da ima kužek 6 kilogramov in sem ga držala v naročju. Ali je res tako težko odšteti tistih par evrov za nalepko in jo prilepiti na vrata in imeti mir pred lastniki psov?

    Naj povem še eno zelo pozitivno izkušnjo, ki sem jo imela s psom v preteklem tednu. V Marcheju v Tepanju imajo kužki prost vstop, kljub temu, da je hrana na vsakem koraku. Se vidi, da so tujci in imajo stvari bolj pošlihtane v glavi ali kaj.. Ti naši peki, ki jim inšpekcija najde podgane in miši, pa se delajo fine in ne sme pes niti v rokah lastnika praga prestopit. Jao Balkan…

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !