7.08.2011 ob 12:05

Odvezani psi

Pojdi na komentarje

Lepo je omogočiti svojemu kosmatincu, da prosto teče naokrog, dokler je to zanj in okolico varno. Večinoma je takšno početje zelo nevarno, neumno in drago, sploh ko pride do ugriza. Vseeno pa odvezane pse srečujem tako v mestu, v parku, polnem otrok in tekačev, ter na zelo obljudenih sprehajalnih poteh. Torej povsod, kjer se ljudje lahko počutijo ogroženi zaradi odvezanih psov.

Ta črna lepotička.

Ko grem z mojim psom v bližnji park, da opraviva tekaški trening, me je najbolj groza lastnikov, ki mi od daleč kričijo, da je njihov pes1 zelo prijazen, čeprav ne pride na odpoklic in vztrajno leze v mojega psa, ki je v bistvu v delu2. Ne samo, da mi takšen pes ne zgleda prijazen, ampak kaj sploh vem o psu, ki ga prvič vidim. Na prvi pogled težko ocenim ali je pes cepljen, in zaščiten pred bolhami in klopi, vse kar lahko vidim je, da prihaja k meni. Ko hočem mimo takega psa, moram iz teka takoj preiti v hojo, ne glede na zadan trening. Nato sem prvih deset korakov jezna, ker nekdo spet ne upošteva table na začetku parka, ampak nato ulovim svoj ritem korakov in si mislim: “Moj je bil zvezan.”

"Moja" delavka.

Tega stavka se moja sestra drži kot sveti gral. Psa ne pelje niti na naš travnik brez povodca. Vrvica med njo in psom, ji je pomenila varnost. Pa ne varnost zanjo, dala ji je občutek, da se psu, ki ga sprehaja ne bo nič zgodilo. Vendar temu ni več tako. Spuščen pes, z lastnikom nekje daleč, jo je napadel oz. psa, ki ga je sprehajala. Trajalo je nekaj časa, preden je lastnik prišel po svojega psa. Ko je prišla domov vsa popraskana in s poškodovanim psom, je bilo treba ukrepati. Oceniti kateri iz para je bolj nujen primer prve pomoči in od sestre v šoku dobiti kakšno uporabno informacijo o napadu, da sem znala opisati dogodek veterinarju. Zaenkrat se fizično oba v redu celita, ampak vtis napada, bo vedno z njima. Fizično gledano bo pes potreboval kakšen mesec, če ne bo komplikacij, da bo lahko ponovno opravljal delo za katero je šolan. Psihično, upam, da ne bo večjih posledic. Pri moji sestri je ravno obratno, fizično je bolj ali manj zaceljena, hraste na koži še opominjajo, da se je nekaj vendarle zgodilo. Psihično gledano, recimo takole: “Dvomim, da bo še kdaj peljala kakšnega psa na sprehod in da bo mirno obstala, ko bo slišala pasji lajež na ulici.”

Sodelavec.

Zvežite pse v urbanem okolju, ker ima vsak človek pravico do svobodnega gibanja po ulicah, parkih in gozdovih.

  1. ali več psov []
  2. tudi tek je lahko delo []
  • Share/Bookmark


39 komentarjev

  •   samo
    7.08.2011 13:10

    Marsikdo bi si moral ogledati oddajo šepetalec psov in po teh zledih vzgajati svoje ljubljenčke. Cesar Milan je eden in edeini, ki zna s posebno energijo pse in njihove lastnike rehabilitirati in prevzgojiti v socializirane in urbano vedenjsko sposobno za življenje v urbanem okolju. Toplo priporočam, da si ogledate šepetalca psov ob petkih na national geographic chanel ob 20h.

  •   barbara
    7.08.2011 13:41

    Tudi meni gredo taki ljudje ekstremno na nerve. Me ne zanima če je prijazen ali pa če ni. Kako pa vedo če je moj prijazen? Jim je res tako malo do lastnih psov? Jaz vem da imam oči vedno in povsod na preži, sploh kje na kakšnih ovinkih in če vidim odvezanega psa, pa sto metrov zadaj lastnika, se ustavim, obrnem in grem drugje, se mi resno ne da ukvarjat s tem ali je prijazen ali ne. Če teče sto metrov pred lastnikom mi je jasno da ga le-ta nima pod kontrolo, drugače bi šel lepo zraven njega, odvezan ali pripet.

  •   Zbiginew
    7.08.2011 13:54

    Za lastnega psa ne moreš dati roko v ogenj, kaj šele za nekega tujega neznanega. Sam imam s tem kar hudo izkušnjo. Pred leti sem psa lepo peljal na vrvici pa od nekje prileti nek rotvajler in mojega zagrize v vrat. Niti posredovanje lastnika ni pomagalo, da sva jih spravila narazen. Šele ko je moj zacvil in spustil nekaj krvi, se je zverina umaknila. Od takrat imam nek čuden občutek, tako da kar nekaj let nisem šel ven s psom. Sedaj imam sicer zlatega prinašalca, ki naj bi bil in tudi je mirem pes, pa nisi slučajno ne razmišljam, da ne bi moglo priti to nagona, da pes ne bi skočil na kakšne drugega. Dokler pes ni zamoten s kakšno drugo rečjo, bo šel lepo mirno, ko pa pride mimo kakšen drug pes, pa ni nobene garancije, kaj se bo zgodilo.

  • Lahko je odvezan, če tesno sledi vodniku oziroma če se na prvi klic odzove in se vrne. Jaz s svojo (še mladička) nalašč izbiram manj obljudene poti in imam oči na pecljih. Pred srečanjem s psom ali človekom gre na povodec – zaradi njene varnosti.

    Paranoje pred psi je pri nas absolutno preveč. Tudi mene je eden že ugriznil, a se zato psov nič bolj ne bojim – prej nasprotno. Razumem pa, da nekateri udari v podzavest.

  •   matrixg
    7.08.2011 14:17

    Vsi psi morajo biti privezani, tudi po zakonu in psi iz liste nevarnih psov morajo obvezno imeti nagobčnik. Živali s pravo vzgojo in s pravim lastnikom tako upoštevajo zakone. V moji okolici lastnik dobermana prosto pušča na dvorišču hiše, ob kateri je avtobusna postaja. In med šolskim letom je bilo že nevem koliko prijav na policijsko postajo pa se nikoli nič ne naredi.

    Doberman pa se še vedno prosto sprehaja in podi za mimoidočimi šolarji in kolesarji.

  •   barbara
    7.08.2011 14:28

    Chef, če te pes ugrizne je nekaj drugega kot če napade tebe in tvojega psa. Ugrizne lahko tudi zaradi strahu, lahko kot opozorilo. To kar se je zgodilo z njeno sestro ni bil samo en ugriz, če je prišla domov vsa popraskana. Paranoja je pa pri nas koncentrirana več ali manj samo na določene pse. Mali podivjanci starih mam so po difoltu tretirani z naklonjenostjo, večji psi četudi pripeti pa s strahom, pa če grejo mirno po učbeniško mimo ali pa ne. Nasploh je kultura do živali pri nas porazna.

  • Odvezani psi v mestu… Enostavno: NE. In kjerkoli so ljudje. Imam enak problem kot Barbara, pa jaz si ne upam več v Mostec. Niti teč, niti na sprehod.

    Tukaj v Kosezah v Ljubljani so zavzeli vse travnike. V Kosezah je psov prav gotovo več kot otrok. In to se je zgodilo zdaj… v parih letih – v petih letih. Boh var, da komu rečeš, naj priveže psa. Dobi takoj dolg nos.

    Pri nas je pri vsaki stvari tako. :( Enostavno… če bi vsak, ki ga dobiš, da ima odvezanega psa, plačal kazen, bi jih še kako privezali.

    Pes nima delat kaj odvezan po mestu. Tudi, če je na travi.

    Pika.

    In potem bo seveda kdo rekel, da sem proti psom, kar seveda ni res. Obožujem pse.

  •   barbara
    7.08.2011 14:48

    Samo nekaj Dajana, jaz se ne bojim odvezanih psov, ampak ne da se mi ukvarjat s tujimi psmi in jih vzgajat, ker imam hvala lepa z mojim polne roke dela. Razen tega razumem tudi sprehod s psom kot neko sprostitev in če bi se morala ukvarjat z vsakim psom, ki pride mimo, lahko raje pasjo šolo odprem in začnem zaračunavat. Ker najbolj mi gre na ….. ko se taki ljudje, ki se ne zmenijo za svoje odvezane pse, začnejo ukvarjat z mojim. ?!?!?!

  • Pa saj je pri vsaki stvari tako. Jaz imam že sedem dni stalkerja na blogu, zaradi katerega sem izbrisala en blog (=psa), ker se je toliko ukvarjal z njim. Zdaj grozi, da bo prišel na Siol in da me bo tu teroriziral. :cry:

    Ljudje naj se ukvarjajo s sabo in s svojimi psmi, pa bo. ;)

    Ti pa, takrat, ko naletiš na kakšnega stalkerja, samo na “ignore”!.

    In jaz se tudi ne bojim spov, Barbara! Enostavno se ve, da mora biti pes privezan. Ve se, kje je mesto človeka in kje je mesto psa. Če bi pa vsi imeli hiše z vrtovi, pa ni problem, pa jih pač nimamo in se moramo vsi prilagoditi situaciji, ki je, kot je.

    Ne pa… eni se prilagodimo, drugi pa razlagajo, kako smo mi, ki smo se prilagodili, grdi. :roll:

  •   Nike
    7.08.2011 15:33

    AH meni se je pa zgodilo, da ko sva šli z mojo psičko po naši ulici (seveda je bila privezana), da jo je napadel sosedov Stafford – ušel je izza ograje. Ugriznil jo je v lopatice in obe sva vpile ko zmešane. Lastnik je hitro pritekel in na srečo jo je moja odnesla samo z modricami od podočnikov. Z lastnikom sem se kasneje pogovarjala ( ne najbolj prijazno, seveda) in je sam rekel, da je kriv, ker nima časa za psa. Z njim se nihče ne odgovarja, vse kar počne je, da se sprehaja po majhnem vrtu. Ni čudno, da ima veliko agresije! Moja psička več kot 1m po napadu še vedno zelo prestrašeno hodi mimo živih mej in tiste ulice – jaz pa tudi.

    TUdi jaz je v mestu nikoli ne odvežem in izbiram manj obljudene poti in takoj ko slišim, da kdo prihaja jo pokličem in privežem. Pa je moj kuža terapevtski kuža, natreniran, vendar nikoli ne veš, kdaj se ga kdo ustraši, ker se enostavno boji psov. Treba je bit odgovoren lastnik, ja.

  •   mumbly
    7.08.2011 15:42

    Pse v mestih prepovedati ali pa vsaj enormno obdavčiti lastnika. Mesta so za ljudi in ne za živali. Če je oboje na istem mestu slej kot prej pride do konflikta. To da je pes na povodcu ni nobena garancija, da ne bo prišlo do konflikta. So psi, ki svoje lastnike z lahkoto odvlečejo kamor hočejo in so lastniki, ki svoj psov tudi pod razno ne obvladujejo. Lastnikom psov v mestu bi pa priporočal, da naj svoja ščeneta peljejo k pasjemu psihologu, ki bo hitro ugotovil kaj je narobe s psom in kaj z lastnikom. Poznam kar nekaj takih primerov in je obisk zelo pomagal, najprej lastnikom in potem psom.

  • Tudi sam pritrjujem – odvezani psi niso za med ljudi. V našem koncu jih kar mrgoli, pa se po vasi skoraj ne moreš več normalno peljati.

  •   china
    7.08.2011 15:52

    Se strinjam z napisanim. Tudi moj pes je vedno na povodcu. In tudi mene živcirajo lastniki, ki od daleč tulijo, da pes ne bo nič naredil, posebej lastniki pritlikavcev – ker mali so pa tako fini in ne grizejo sploh! Moj pes ima dobrih 50 kg in je nežen in počasen vendar mi niti na pamet ne pade, da bi razglašala, da on pa že ne bo ugriznil. Kdo pa sem – videc?!
    In ni štos v psu, niti v Cesar Millanu, ki ga večina skrbnikov tako časti in opeva, temveč v samih skrbnikih, ki menijo, da ne potrebujejo šolanja – predvsem zase! Če skrbnik nima v glavi urejeno in se ne zaveda kako je potrebno psa vodit, mu noben šepetalec psov ne bo pomagal, dokler ne bo sebe zrihtal. Psi se hitro naučijo, ljudje so tisti, ki potrebujejo pasjo šolo. In striktnost. In noben vodnik ne more biti tako hiter kot je lahko njegov neprivezan pes, pa četudi ima oči na pecljih.
    Ja, res ne razumem zakaj je ljudem, ki se sprehajajo z odvezanimi psi na POT-i, parkih, drugih poteh, kjer je frekvenca sprehajalcev, malih otrok, kolesarjev velika, tako težko upoštevat zakone.

  •   Bojana
    7.08.2011 16:28

    Vedno imam pse. Trenutno ubogljivega in nenapadalnega Border collija- psičko. Priznam ,da se z njo sprehajam brez povodca,vendar na manj obljudenih območjih. Zanimivo je, da se psička sama izogiba drugih psov. Vprimeru,da se nama približa skupina otrok jo vedno pokličem in zadržim, da se otroci nebi prestrašili.
    Imam pa nasvet za sprehajalce, ki se jim približuje večji pes. Ne smejo se vstrašiti(tudi če se bojijo)pokazati se morajo močne in psa zelo glasno napoditi.Preizkušeno pomaga.

  •   Tomaž
    7.08.2011 16:29

    Podivjanih, zblaznelih in čudaških ljudi je mnogo več kot takih psov. Ampak kdor je nemočen proti njim, se ukvarja s spuščenimi psi. Pa so v tem primeru taki ljudje brez debate nevarnejši.

    Zvežimo še sami sebe. Saj ne vemo, kateri od ljudi, ki se gibljejo v bližini, je nevaren.

  •   HINKO MUROVEC
    7.08.2011 16:56

    Pse imam že od malega rad in zadnjih 30 let tako prej v Ljubljani kot sedaj cca 3 leta na podeželju nisem nikoli vodil psa okrog odvezanega. Ljudje se moramo zavedati, da tudi najbolje vzgojen pes lahko “izgubi živce” in nikoli ne veš kaj lahko žival morda prestraši in napade iz obrambe. Ljudje smo različni, državniki naj bi bili vzgojeni, razgledani, vešči diplomacije – pa imamo vojne. Ja kaj naj od pasje pameti zahtevamo več kod od državniške , človeške?

    Dober gospodar pelje psa na vrvici neglede na vse. Za sproščeno tekanje se pač z premislekom poišče resnično primeren prostor, ki nikakor ni park, igrišče, sprehajališče, trim steza itd.
    Res ni veliko primernih prostorov, še manj časa za iskanje le teh. Zato bi moral vsak “ljubitelj ” psov najprej razmisliti, kaj sploh lahko psu nudi. To da imaš psa v nekakšen zaporu ni nobeno ljubiteljstvo ampak le ena oblika egoizma na škodo uboge živali.
    V Sloveniji nam manjka na tem področju ogromno, predvsem človeško-pasje kulture, ljudje bi morali dojeti, da kljub temu, da živijo v recimo Ljubljani ali Mariboru, ki sta tudi edino res imena mesto vredna ostalo so trgi ali večje vasi, še vedno 95 % miselno kmetje in tu je začetek in izvor težav. Park pač ni domač travnik in trim steza ni gozdna pot v domačo goščo. Ko se bomo Slovenci odvadili biti malomeščani in dejansko sprejeli vsaj osnove življenja v resničnih mestih bo takih povsem “človeških” ne pasjih težav veliko manj. Spremeniti miselnost ljudi pa je Sizifovo delo.
    Najboljša šola za tako “jaro gospodo” bi bilo življenje cca 1-2 leti v kakšnem Londonu, Brlinu itd. Ko bi za tako malomarni odnos do živali in okolice plačali pošteno kazen bi bila to za te dobesedne ” kmetavze z rdečimi nohti in 5kg pudra ” najboljša šola. No do takrat je še hudirjevo dolgo.

    Naši redarji naprimer prav v Ljubljani pa so žal ” Slovenska klasika” kaznoval sicer bo, a ne recimo sosedo, ali zdravnikovo ženo, poslanca ali župana. O ne , kaznoval bi kvečjemu nepomembnega reveža več in višje si ti nadomestki varuhov zakona ne drznejo.

  • Problem je v tem, da na osnovi nekih sugestij sprejemamo zakone, ki jih ne izvajamo. Po obstoječi zakonodaji morajo biti pri na povodcu, nevarne pasme( našteva jih zakon) pa še nagobčnik. Pa te zakone ne izvajamo. Jaz sem svojega psa v urbanih naseljih imel vedno na povodcu. Ko sem se sprehajal po poljih , je bil prost, vendar pri srečevanju z ljudmi, ki jih nisem poznal ( niso poznali psa), sem psa vedno pripel. Zaradi občutka varnosti mimoidočih. Potrebno je najti kompromis in ne producirati novih predpisov. Neprivezane pse je že v rajnki Jugoslaviji lovil konjederec. V mestih pač naj redarji opravijo svoje delo.

  •   Fedor Anton Umek
    7.08.2011 17:15

    Psi se med seboj ( seveda ča n iso privezani na vrvice) zelo redko spopadejo.Naša dva beagla se vedno ogneta spopadu tudi če drug ( večinoma privezan) pes nanju renči in laja.Res pa je ,da imajo tudi psi ( podobno kot ljudje ) svoje preference.Naša dva ne marata raznih eksotov ,ki so zdaj pri nekaterih ljudeh v modi.

  •   jojoma
    7.08.2011 17:49

    glede CESARJA na discoveryu: TO JE ČIST SAMOUMEVNO! in pa logično. eni ljudje so pa zabiti ko žrebu!!! ne morem vrjet kk eni vzgajajo svoje pse, pa kk ravnoajo z njimi majke mi! eni so prav retardi! in tti ko so v oddajah se mi smilijo, iščejo itak sam pozornost, 5 minut slave.

  • Moja večna jeza:
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2010/02/07/prekleti-neprivezani-psi/
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2009/11/19/zakaj-so-ponavadi-odpete-le-najbolj-krvolocne-pasme-psov/
    http://iztokgartner.blog.siol.net/2009/05/22/zakaj-za-vraga-lastniki-ne-pripenjajo-velikih-psov/

  • Tudi moj pes je bil zelo prijazen, po nekaj letih sva s soprogo dobila otroka… postal je bil zelo ljubosumen…. enkrat je celo ugriznil mojo soprogo in to iz “ljubega miru” Bilo mi je težko ampak sem ga dal uspvati.
    Drugače je bil prijazen kuža, ki bi si ga lahko vsak samo želel…. no ja človek mora sam spoznati kje so meje!

  •   igo
    7.08.2011 18:37

    Naivneži.

    Pa kaj res mislite, da se prav pišete, če vas napade odvezan pes?

    Policija in pravosodje sta v rokah tistih, ki so krivi, da je žrtev z napačnim priimkom nemočna. Menda ne mislite, da se bo na tem področju kaj spremenilo, dokler ne bodo zastarali vsi primeri, ki morajo zastarati. Kako si drznete pričakovati odškodnino zaradi napada? To bi se razvedelo in potem bi jo zahtevale vse žrtve, to pa vendar ne gre. Sodna praksa je takšna, da odškodnin ni. Tako pač je.
    Pa ne pozabite na naslednje volitve.
    LP,
    Igor

  •   Hov Hov
    7.08.2011 20:24

    95% lastnikov sploh psa ne zna pravilno voditi na povodcu, saj mora vedno tempo narekovati lastnik, kar pomeni, da lastnik vedno hodi malenkost pred psom. Le tako ga pes razume in spoštuje kot vodjo “tropa” ter ga bo zato tudi ubogal.

  • Jaz sem srečko posebne vrste, ugriznil me je pes na vrvici.
    Pred leti, v Kodeljevem parku. Zelo, v stegno. Nemški ovčar.
    Iz “vedrog neba”, samo mimo sem šla, ravno toliko, da sem ga opazila, pa sem že bila pečenka.
    Strašno rada imam živali, a moram priznati, da sem pa tja vseeno malo trznem od nezaupanja. Manjši psi mi ne delajo toliko skrbi, pa tudi če so čisto histerično krvoločni…vseeno gre za razmerje moči. Do večjih psov pa imam rešpekt, tudi če so na vrvici. Strahu sicer ne, ampak sedaj čisto gotovo opazim vsakega psa in sem skrajno previdna.

    Strinjam se, da je treba za sproščeno tekanje živali, poiskati bolj neobljudene kraje. A tam so pa za živali nevarnosti druge vrste: ubrisani lovci.
    Imam tudi dobro izkušnjo, prosto tekajoč pes mi je rešil življenje, ko sem se izgubila med gobarjenjem. Zelo izgubila.
    Peljal me je do skupine gobarjev, ki so me potem naložili v avto in odpeljali skoraj dvajset kilometrov stran, tja, kjer je bil parkiran moj avtek…

  • @nevenka: Seveda moraš imet pred psom rešpekt, tudi jaz ga imam, ne pa strahu. Sicer pa nevarnega psa, če ne okolje ravno iz vedrega neba, v večini primerov odženeš že, če totalno popeniš in se fajn zadereš nanj. Po naravi so ravno taki najbolj posrani, če še s kakšno palico zamahneš proti njemu, jo bo pa sploh ucvrl.

    Tam, kjer jaz hodim zjutraj na s psom, se bolj ali manj srečujemo isti sprehajalci. Psi se že dobro poznajo in ni nobenega teatra, tudi, če so spuščeni.

    Osebno sicer mislim, da 75 % ljudi sploh ni sposobnih imeti psa. Zame je tudi flexi navadna potuha – za psa in za vodnika. Pes mora hodit poleg in ne do 5 metrov radija okoli vodnika. Po mojem bi itak morali uvesti obvezno šolanje za pse (predvsem pa za njihove lastnike).

  • Nekje sem v komentarju že napisala, kako smo mi plačali kazen za kršenje javnega reda in miru, ker smo sosedi malo glasneje rekli, naj priveže (nikoli privezanega) psa (pa nas je prijavila, da smo kričali nanjo)!!!

    Pa še ta se mi zadnje čase dogaja na mojih tekaških poteh; srečujem sovaščana, ki svojega ogromnega psa (žal ne poznam pasme) sprehaja tako, da se vozi za njim v avtomobilu!!!!

  • Ta kuža, ki je mene ugriznil, je samo šavsnil…nobenih predznakov, da je kaj vznemirjen ali karkoli…
    Morda enostavno ni bil pozoren name in ga je moja prisotnost presenetila…lastnik je bil čisto v šoku /jaz pa tudi/, ker potem pes ni nadaljeval z agresijo.. so se mi pa njegovi zobeki poznali skoraj deset let, he, he…

  • @mojcej: Mislim, da je takšno sprehajanje kaznivo dejanje. Glede sosede, pa se ji bo prej ali slej maščevalo.

    @nevenka: Ti pa imaš takšne in drugačne prigode s kosmatimi :) Mene je tudi enkrat pes pripeljal iz gozda, ker sem čisto izgubila orientacijo. Ja, zaradi gob :oops:

    @chef: Težko bi se bolj strinjala glede Flexija, ker je res samo potuha. Ampak nekateri ga imajo zelo radi in se težko ločijo od njega. Obvezno šolanje, bi morda nekaj malega spremenilo, ampak se bojim, da bo takšen zakon oblikovan brez stroke in brez nadzora.

  •   Fly
    8.08.2011 19:43

    Se popolnoma strinjam z vsem napisanim. Ljudje bi se morali kot prvo tako ali tako naučiti, da je šolanje nujno, pa če imaš mini ali pa ogromnega psa.
    Sama imam drugačno prakso glede spuščanja. Imam namreč 4 mesečno borderko in prvo grem na sprehod na vrvici za cca. eno uro, nato pa grem na kakšen travnik ali v gozd, kjer ni nobenega in jo spustim, da ji lahko mečem palčko. Zdi se mi, da je za mladička fino, da je spuščen po dobrem sprehodu, saj se tako po mojem mnenju še malo bolj naveže nate (če se ukvarjaš z njim).
    Vsekakor sem pa proti spuščanju psov v mestnih parkih! Jih bomo spuščali, ko bomo imeli pasji park..pa še za tja ne bi bil vsak pes.

  • @Fly: Razlika je ali je pes spuščen in se z njim ukvarjaš, ali je prepuščen iskanju lastne zabave. Tisti psi, ki zakrivijo napade, so običajno iz druge skupine. Pasji park, mislim, da v Sloveniji že obstaja, ampak si ga osebno še nisem ogledala.

  • Hja, pasjih zgodb imam polne žepe, res. Tudi zelo ljubkih in prisrčnih, kako me je bo popoldnevih obiskoval en shih-tzu ( s konca ulice) in me “klical” pred garažnimi vrati na vse možne načine, naj pridem ven in se igram z njim, in kako sva s sosedovim Medotom rabutala grozdje…in kako sva z drugim sosedovim Pazijem, dajala njihovi Pikci (muci) zdravila itd… :-)

  •   ela
    9.08.2011 09:04

    Mene pa vedno znova začudijo lastniki psov, ki ne ne marajo drugih psov. Pes je pri hiši že več kot 20 let (seveda ne isti) in včasih smo na sprehod hodili le tisti s psi. Pse smo lepo spustili, da so se “nadivjali”, včasih tudi stepli, kar seveda ni bilo zaželjeno, ampak bog pomagaj, saj so psi, morajo se socializirati, smo rekli. Danes na ta isti travnik hodi veliko ljudi, čeprav vedo, da so tu psi, tudi odvezani, hodijo ljudje s psi, ki vsakič, ko vidijo drugega psa, panično dvignejo svojega, hodijo ljudje z nevarnimi pasmami in vpijejo “stran od mojega psa”. Ne živim v mestu in verjamem, da so tam odvezani psi lahko moteči, že zaradi pomanjkanja zelenih površin, ampak, če lahko izbiraš, izberi kraj, kjer ni psov, če so le ti tam že od nekdaj. Verjetno bi bila najboljša rešitev, vsaj v mestih, da se uredijo površine namenjene psom oz lastnikom, pa ne 200 m2, pač en del parka, kjer se lahko lastniki prosto sprehajajo in ja, tudi odvežejo psa.

  •   Teja
    9.08.2011 10:21

    Včeraj sem bila v Ljubljani in za železniško postajo, na bežigrajski strani je ograjen parkec za pse in je super! So dvojna vrata(vrata, prostor,vrata), tako da kuža ob vstopu ali izstopu ne more pobegnit, park ni velik tako da jih lahko spremljaš, košev je pa tudi veliko, še en tak park naj bi bil pa tudi na končni 9ke, samo ne vem v kateri smeri.

  •   Zala
    9.08.2011 16:29

    tisti park na končni 9ke ubistvu ni park, moja psička se lahko 2x obrne, to je pa to. Menim, da bi v Ljubljani morali imeti PRAVI velik pasji park, edino mesto, kjer bi lastniki imeli dober občutek. Kolikor je v zadnjih letih sovraštva napram psom še v življenju nisem videla. Če pes uboga in pride na klic, ne vidim problema, zakaj bi ga na peš poti v mostecu ali gozdu imela privezanega?

  • Cela zadeva je rešljiva in to z velikim dobičkom za državo, novimi delovnimi mesti in sploh – AKCIJO!
    _______________
    Z zakonom bi bilo potrebno predpisati šolanje in izpit za vse, ki hočejo imeti psa – izpit za lastnika in izpit za psa.

    S tem bi preprečili, da bi razni motenci, čustveno nerazviti in umsko zaostali reševali svoje osebnostne težave s psom.

    Saj bi pes bil predan veterini na evtanazijo, če eden od obeh v tretjem poskusu ne bi zadovoljivo opravil izpita, ki bi za lastnika seveda zajemal tudi test osebnosti.

    Zavedati se moramo, da živimo v Butalah od koder vsak kolikor toliko pameten pobegne (letos že več kot 3.000 mladih obetajočih izobražencev). Zato ostajamo samo prikrajšani , katere pa mora obvladovadi zakonodaja, saj ne razpolagamo z zadovoljivo mero lastne pameti. Niti v prometu, niti v gospodarstvu … še pri psih – ne!

  • @ela: Če je travnik javna površina, bi morali tam biti psi zvezani, oz. imajo vsi pravico sprehoditi psa tam ali sebe in svojo družino.

    @Teja: Enkrat pridem preveriti pasji park v Ljubljano, me res zanima kako so stvar uredili. :)

    @Zala: Saj si sama napisala, pes pride na odpoklic. Torej se ukvarjaš z njim in obenem spremljaš tudi okolico. So lastniki, ki samo odvežejo psa in niti ne pogledajo kam teče.

    @jesis: Se popolnoma strinjam s teboj, glede obveznega šolanja. Nekateri vzreditelji oddajo pse, samo ljudem, ki nameravajo obiskati pasjo šolo, ampak takih je bolj malo. Pa tudi pasja šola ima v Sloveniji nekoliko negativen prizvok. Mislim, da bi bili nekateri presenečeni koliko informacij se lahko pridobi v kvalitetni šoli.
    Glede zakona, se pa bojim, kot sem že napisala, da bi bilo ponovno nekaj na pol nepisano, samo da je.

  • @ va..
    seveda vem to, saj se celo življenje ukvarjam tudi s psi, jih sam učim, poskušam dopovedovati drugim ljudem, se učim od bolj poučenih ljudi .. v Butalah pomagajo samo rigorozni ukrepi. Poglej na cesto – od kar je Mate uvedel prve izredno visoke kazni v CPP je 40% manj mrtvih na cesti! Sicer Butalci vedno godrnjajo in blebetajo neumnosti – pa vendar če pomisliš – danes so živi 4je od desetih, ki bi morali biti mrtvi.

    Zato sem prepričan, da bi zadeva delovala tudi pri psih, če bi država uvidela svoj interes pri tem.

  • @jesis: Kot praviš, če bo kdo videl interes zase, se bo mogoče kaj spremenilo.

  •   obrambapes
    4.02.2012 08:42

    Nasveti za obrambo pred psi:

    http://obrambapes.ednevnik.si

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !